zaterdag 29 april 2017

Some things to show you

Summer-into-Fall-Blanket
Zigzagdeken / Soft Coloured Blanket
Roze granny-deken / Pink Granny Square Blanket 

Kijk je even mee?

Like to watch with me?



Ik had namelijk zin om eens wat haakwerkjes bij mekaar te gooien.
Tenminste die ik nog in mijn bezit heb, want de meeste projecten geef ik weg als cadeau.

I felt likt putting some older crochet together on a pile.
That is for those I still have, because most of my crochet was gifted to friends or family.




Zo ontdekte ik dat sommige van die werkjes erg goed bij mekaar pasten.

And so I discovered that some of my works went very well together.




En andere werkjes leken wel door iemand anders gemaakt te zijn, omdat ze in een heel ander kleurenschema werden gehaakt.
Maar dat is typisch mij; het ene moment heb ik zin in zachte kleuren om tot rust te komen, het andere moment mag het knallen want daar word ik vrolijk van.


While other projects seem to have been made by someone else.  The colour scheme is so different. 
But that's just typical me.  One moment I want to crochet with soft colours to calm down a bit, the other moment it can't be bright enough because that cheers me up.


Op dit moment ben ik bezig in één kleur...
Maar het kriebelt, ik geloof dat er toch nog een andere kleur gaat bijkomen.
Het witte garen is trouwens bijna op, dus dat is een goed excuus.

At the moment I'm doing a project in one colour....
But I feel like adding another colour (can't help it).
Luckily I have the perfect excuse; I'm running out of the white colour.






Heb jij één stijl waarin je altijd haakt?
Of wissel jij ook graag af zoals ik?

Do you always crochet in the same style?
Are do you like to diversify, like me?




Sigrid x




44 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke stapel. Daar wordt je toch helemaal blij van. Ik hou in principe van kleurrijk en heb momenteel een tiener die in de zwart-fase zit. Ik heb een mobielhoesje in het zwart voor haar gehaakt. Toen vroeg ze nog om een zwarte sprei, maar ik heb bedankt. Vreselijk vind ik zoiets en saai! Ach, uit ervaring weet ik dat ook dit weer overgaat en er in de toekomst weer gewoon kleur mag! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, daar zou ik nu ook voor bedanken, voor een zwarte deken! Hopen dat die fase snel voorbij is :-)

      Verwijderen
  2. Wat heb je inmiddels een mooie verzameling, echt zoals bij je past. Leuke foto's
    Ik ben nu met 1 kleur bezig, moet zeggen dat me dat nu wel bevalt, maar kriebelen ..... dat doet het altijd, ik heb al weer zoveel wensjes
    Fijn weekend Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Manon! Ja, die kriebels, dat hoort erbij zeker ;-)

      Verwijderen
  3. Één stijl? Hmm...? Ik weet niet eens of ik een stijl heb. In ieder geval wissel ik de kleuren (aka stijl?) zoals ik er zin naar heb. Soms eerder pastel of sober, dan weer knallig en kleurrijk.
    Chapeau voor de dekens! Ik zou er ook graag weer eens een maken, voor ons dan, maar ik zie nogal op tegen het werk. Én als een projekt te lang duurt, vind ik het weer saai.
    Ik verzamel mijn werken in boxen. Het eerste blogjaar heb ik het meeste weggegeven. Op 25 mei ga ik het nog eens op een marktje proberen. Misschien kan ik een beetje wat verkopen.
    Prettig weekend,
    Marjan
    P.S.: Heb jij als iets voor de volgende challenge? Ik ben met zo veel andere dingen bezig, dat ik nog niet eens ben begonnen... HELP!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig deze keer al wel iets achter de hand voor de granny-challenge, iets kleins, maar ben nog niet helemaal tevreden. Succes ermee nog, je vindt wel iets ;-) x

      Verwijderen
  4. Wat leuk zo om te zien bij jou die kleuren. Nooit echt zo bij stil gestaan of ik dat ook doe. Maar dat zou wel eens heel goed kunnen 😀.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Lisa. Ik zag het ook pas toen ik wat projecten bij elkaar legde, of als ik collages maak van mijn haakwerk, dan valt het ook op dat ik steeds schommel tussen 2 kleurstellingen.

      Verwijderen
  5. Er komt veel moois uit je handen! En wat zijn je fots stijlvol, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Soms probeer ik wat meer tijd te steken in het fotograferen..

      Verwijderen
  6. Superleuk allemaal Sigrid. Ik houd ook heel veel van diversiteit. Mijn vriendin zei vroeger altijd: anders is het zo burgerlijk. Ik moet er nog steeds om lachen, ze heeft van mij gelijk! Fijn weekend. Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt, wat je vriendin zegt :-) Dat ga ik ook onthouden!

      Verwijderen
  7. Hallo Sigrid.....
    Wat een mooie verzameling heb je.
    Tja ik ben ook gek op kleur en het gekke ervan is dat ik ook van de effen tinten en simpel hou ben op dit moment alle kussens en een plaid in effen tinten aan het haken.
    Maar dat ligt eraan hoe ik me soms voel en dat is het mooie ervan als je het zelf kunt maken.

    Ik wens jou een heel fijn weekend toe.

    Liefs Edith



    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's, Sigrid! Ik vind je felle kleurtjes leuk om te zien, ben zelf meer van de pasteltinten, maar felle kleurtjes zijn zo leuk om mee te haken hè!
    En één kleur vind ik ook prachtig, maar ik snap je neiging om kleur toe te voegen.
    Gewoon je gevoel volgen...
    Fijn weekend en groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, mooi, mooi. Dat afwisselen dat is juist zo fijn aan haken (en breien). En ik heb ook altijd meerder projecten tegelijk, dus dan is afwisselen nog makkelijker, groot, klein, kleurrijk, uni....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's waar, afwisseling maakt het leuk hé.
      Meerdere projecten tegelijk probeer ik een beetje te vermijden tegenwoordig en op dit moment heb ik er slechts 2! Ben trots op mezelf, hihi :-)

      Verwijderen
  10. Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Prachtig, ik geniet ervan :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahahaaaa, wat herkenbaar! Ik ben wel eens jaloers op mensen met een échte eigen stijl. En ik heb het geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Ik vind teveel leuk. Soms dit en soms dat. De dingen die nog hier zijn (kussens, dekens) matchen dan ook niet of nauwelijks. En van de andere kant weer wel (eh... ik besef dat ik nu een beetje 'vaag' word :-))
    Maar jij hebt stiekem toch wel hele mooie 'setjes' gehaakt, super!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, heb dat ook wel eens geprobeerd.
      Nu, eigenlijk past alles wel bij elkaar, dat noemt'eclectisch' zeker? Haha ;-)

      Verwijderen
  12. Dat word ook zo saai, alles in één stijl, maar het is wel stijlvol wat je maakt. Het kussen bv, die is heel mooi en past erg goed bij de granny deken. Ook het huisje maakt een goede combi met de zachte tinten van de deken.
    Wat ook belangrijk is: dat je er plezier in hebt om te maken!
    Groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé Loes, als het maar fijn is om te haken, dat vind ik ook!

      Verwijderen
  13. Een mooi stapeltje. Ik hou wel van pasteltinten maar mijn voorraad is een mengeling van felle en lichte kleuren (veel wol gekregen van een vriendin). Dus één stijl heb ik niet, ik wissel af.
    Geniet van het lang weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook zo'n voorraad gekregen wol, dus moet je iets maken met wat je hebt hé.
      Dat is eigenlijk ook heel leuk.
      Jij ook fijn weekend Martine!

      Verwijderen
  14. Wat een heerlijke stapel heb je! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooooh, Sigrid, dat huisje met je zigzag deken zo mooi!!! Dat zou een super leuk babycadeautje kunnen zijn. :-)
    Hahaha, super goed excuus heb je nu om een andere kleur met het witte garen te combineren. Laat je volledig gaan. ;-)

    Maak er nog een leuk weekend van!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, bedankt Carolien! De zigzagdeken is wel al wat gepluisd door het wassen en gebruik (lees: onze katten die er dolgraag overheen wandelen met scherpe nageltjes ) dus als baby-cadeau zal niet meer lukken. Maar je brengt me alweer op een ander idee :-)

      Verwijderen
  16. Wow, dat bovenste plaid (summer into fall) is echt prachtig en het kussen met de grote bloem past er echt perfect bij. Iedere keer als ik (je) mooie foto's zie krijg ik veel zin om weer te gaan haken........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :-) Het bovenste deken is ook mijn eigen favoriet :-)

      Verwijderen
  17. Wat prachtig al dat moois op je foto's! Mijn hart maakt een sprongetje bij je blauwe kussen en bloemensprei maar de zigzagdeken met dat huisje erop is ook wel heel erg leuk. Persoonlijk ben ik meer van de kleurtjes. Boven heb ik nog een grote mand vol met bollen kleur waar ik mij deze week op wil storten voor een mooie bloemensprei. De pastelbollen die erin zitten ga ik zeker gebruiken voor je geweldige huisjes voor mijn kleinkinders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De bloemensprei is ook mijn favoriet ;-)

      Verwijderen
  18. Such beautiful bright makes, Sigrid. What impressed me the most is the variety of patterns you use.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you, I love to diversify in crocheting.

      Verwijderen
  19. Fijn dat je ons laat mee genieten van jouw creaties! Ik kan haken maar doe het nooit.Zelf hou ik van zwart/Wit/groen combinaties en sober van stijl. Ben benieuwd welke kleur je gaat combineren bij het laatste haakwerk en wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi!
    Leuk om het allemaal zo bij elkaar te zien. Een vrolijk geheel.
    De derde en vierde foto zijn favoriet bij mij. Prachtige combi!
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een mooie collectie, zo bij elkaar! Leuk om te zien dat de kleuren zo variëren. Ik val vaak terug in dezelfde kleuren, groen, blauw, roze en naturel. Lekker veilig. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het past inderdaad goed bij elkaar. Leuk om zo een beetje te spelen met je haakwerk.
    Ook leuk om later terug te zien. Vaak ben je alweer vergeten wat er gemaakt is.
    Ik heb dat ook als ik met 1 kleur bezig ben. Ga meestal op zoek naar iets wat er leuk bij staat.
    Ik ben benieuwd wat het wordt bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I work with so many different projects - most often than not - multiple at the same time, so I do not get bored. I love that blanket of yours! Gorgeous color combo!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey Sigrid,
    Wat een mooie gehaakte dingen. Echt een heerlijke stapel.
    Fijne week sigrid.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie projecten! Heel leuk zoveel afwisseling! Ik herken het wel dat van die verschillende kleurstellingen. Het ligt er heel erg aan voor wie ik wat maak en welke kleuren ik dan gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen